Søk utdanning

Plus-skolen er en privat videregående skole som tilbyr utdanning innen: Gullsmed, skomaker og båtbygger. Alle fagene har VG 2 og VG 3.

Liker du å jobbe med hendene dine? Er du kreativ og mårettet?

På Plus Skolen kan du utvikle dine kunstneriske evner og håndtverksteknikker i et kreativt miljø. Holder til i et bygg fra 1722, med moderne verksteder, elevbutikk og nyoppussede klasserom og elevrom.

Plus Skolen er i dag en privat videregående skole som tilbyr gullsmed- og skomakerutdanning. Skolen gir et VG2 og VG3 tilbud med svennebrev som avsluttende eksamen.
Søknadskjema

Gullsmedfaget

Gullsmedfaget bygger på tradisjonelle håndverksteknikker som saging, filing, lodding og smiing. Gullsmedens viktigste arbeidsområde er å designe og lage smykker i edle metaller. I tillegg er det nødvendig å kunne reparere og restaurere smykker og andre gjenstander knyttet til faget.

Skomakerfaget

Skomakerfaget har lange tradisjoner i produksjon, reparasjon og vedlikehold av sko og andre skinn- og lærprodukter og skal bidra til å ivareta tradisjon og videreutvikle teknikker og håndverksferdigheter i faget.

Båtbyggerfaget

Trebåtbyggerfaget Plus-skolen etablerer nå en trebåtbyggerlinje i samarbeid med Det Maritime Senteret på Isegran.

Løpende inntak

Plus-skolen er en gullsmed- og skomakerskole som gir et VG2 og VG3 tibud med svennebrev som avsluttende eksamen. Vi er en privat videregående skole som tilbyr utdanning innen:

Design og gullsmedhåndverk, VG 2
Gullsmedfaget, VG 3
Design- og tekstil,( skomaker) VG 2
Skomakerfaget, VG 3
Ur- og instrumentmaker, VG 2
Skolen er godkjent av Utdanningsdepartementet for å drive undervisning på VG 2 og VG 3.

Det gjøres oppmerksom på at både gullsmed og skomaker er en 2 årig utdannelse

Kom gjerne og besøk oss i vårt kreative miljø i Gamlebyen Fredrikstad. Åpent mandag til fredag fra 08:00 til 15:30.
Søknadskjema
crossmenuarrow-right