Søk utdanning

Om Plus Skolen

Plus-skolen er en privat videregående skole som tilbyr utdanning innen: Gullsmed, skomaker og båtbygger. Alle fagene har VG 2 og VG 3.

Velkommen til
Plus skolen

Plus-Skolen har sine lokaler i den idylliske Gamlebyen i Fredrikstad. Organisasjonen Plus ble etablert i Gamlebyen Fredrikstad i 1958. Ideen var å forene brukskunstnere, kunsthåndverkere og industriforetak i et tettere samarbeid.

I 1985 etablerer Organisasjonen Plus en privat videregående skole for opplæring i håndverksfag, og som vi i dag kjenner under navnet PLUS-SKOLEN. I snart 25 år har Plus-skolen utdannet gullsmeder, skomakere og kunsthåndverkere/ kunstnere.

En av flere ting som gjør skolen unik er beliggenheten i Gamlebyen.

Gamlebyen i Fredrikstad er en av Europas best bevarte festningsbyer med sjarmerende trange gater, koselig små butikker og kafeer hvor du handler over disk. Gamlebyen er blitt et senter for kunstnere, kunsthåndverkere og andre kulturarbeidere. Forsvarets ulike lokaler er gjort om til verksteder, gallerier, atelier, designbutikker osv.

Kulturen blomstrer i Gamlebyen.
Søk utdanning

Din ambisjon - vår utfordring

Målet til skolen er å gi en bred og anvendelig yrkesutdannelse som har en nytteverdi i en fremtidig yrkeskarriere.

Et håndverksfag er en livslang læring med mange spennende utfordringer. Det er derfor viktig at vi som skole kan gi opplæring i vårt utdanningstilbud (håndverksfag) der det kreves en solid kunnskap for å kunne tilfredsstille de behov som et slikt yrke krever.

Krav til inntak

Norsk grunnskole eller tilsvarende. Dersom du er eldre så kan du også søke, da vi har mulighet til å ta inn "voksne" elever både med og uten rett.
crossmenuarrow-right